kontakt Bb a já s ním v novinách

09.11.2008 20:56

Novinový článek,který je původní verzí...

Ano,tohle je můj článek v novinách ale uplně jinak.kvůli části prahy a zveličování jak je tady na Praze 12 všechno nejlepší předělali celá fakta tak jak se jim to hodilo. je mi to moc líto. tady máte jak to je doopravdy!!

Bronz z Mistrovství Evropy

„Jmenuji se Lenka Vodičková, je mi 15 let a po dětské mozkové obrně jsem tělesně handicapovaná“, napsala nám žákyně Základní školy Na Beránku v Praze 12. Ani v nejmenším si však na své zdravotní omezení nestěžovala. Naopak, pochlubila se, co všechno navzdory němu dokázala a ještě jistě dokáže.

„Už jako malou mě velmi bavilo plavání a potápění v moři. K myšlence závodního plavání mě přivedl starší bratr, který se mu také věnoval. Ve svých šesti letech jsem začala pravidelně navštěvovat plavecké středisko Kontakt bB na Strahovském stadiónu, kde trénují plavci od žáků až po seniory. Někteří z nich se v tomto pražském výcvikovém středisku cíleně připravují na závody, včetně paraolympiády. I já tam dojíždím dvakrát týdně, po celý školní rok. Trénink trvá hodinu, přičemž první část je věnována technice jednotlivých plaveckých stylů a ve druhé se zaměřuji na vytrvalost. Zároveň se každoročně zúčastňuji týdenních plaveckých soustředění v zimě ve Svitavách a v létě ve Strakonicích, kde probíhají dvoufázové tréninky pod vedením zkušených plaveckých instruktorů. Jistý cíl, kterého bych chtěla dosáhnout, je zrychlit tempo ve stylu kraul a soupažný znak. Plavání beru jako svou zálibu, ale když se mě někdo zeptá, jestli to chci dotáhnout až na olympiádu, odpovídám jednoznačně: Kdyby se mi to podařilo, bylo by to super. Když se to však nepodaří, nevadí.

Zúčastnila jsem se již mnoha závodů - Mistrovství ČR, Karlovarský pohárek, Strahov Cup Mruč a Eurowaves. Za svůj největší úspěch však považuji letošní kvalifikaci na Mistrovství evropy „Eurowaves“ v Chomutově, odkud jsem si v létě přivezla svou první bronzovou medaili. Získala jsem ji za znak na trati 100m v kategorii juniorů, kde jsem byla podle závažnosti a typu postižení zařazena ve třídě S6. Tento závod, v němž padlo i několik rekordů, navštívilo na 300 handicapovaných plavců z 15 států Evropy a poprvé také z Číny a Ruska.

Mým dalším koníčkem je jízda na koni, s níž jsem začínala ve třech letech v rámci hipoterapie. Časem mě zlákala i normální jízda na koni a drezúra, na niž jsem přešla od devíti let. Hodinové tréninky jednou až dvakrát týdně, ani pády, bez nichž se to za ta léta neobešlo, mě neodradily. Mám chuť v paradrezúře pokračovat. Protože jsem se již naučila ovládat koně v kroku i v klusu, začínám od října závodit v rámci jezdeckého klubu Kvítek. Věřím, že se mi bude dařit i v tomto sportovním odvětví, protože oba zmíněné sporty jsou mým velkým koníčkem. Přeji také všem ostatním sportovcům s handicapem hodně zdaru v jejich sportovních zálibách.“

Lenka Vodičková, žákyně ZŠ Na Beránku